Děkujeme za pochopení.

P27a76v93e92l 73D76v53o95ř41á19k
Opět klasický omyl. Jako elektromobil lze označit vše, co má jako zdroj síly elektromotor. A ten je stále nejméně ztrátovým převodníkem z elektrické energie na mechanickou. Ovšem naše technikou nedotčené publikum stále vidí jako zdroj elektřiny akumulátor.
U lokomotiv, tramvají a trolejbusů to vyřešili drátem. Protože jízdní vlastnosti elektromotoru jen tak něco nepřekoná. A když drát není? Elektřinu lze získávat i pomocí palivového článku, do kterého vpouštíme vodík. Naše netechnická veřejnost má ovšem z vodíku hrůzu. Protože on z nádrže uniká! A přesto se i u nás dá zakoupit vodíkový auťák Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Má to háček, zatím není moc míst, kde natankovat. Ale to v r. 1925 bylo stejné i s benzínem.
J83a65r16o64m16í36r 38K85r44á93l
Jojo, na dojíždění do práce si pořídím tramvaj !
J62o61s77e91f 75P37r31o28c63h92á89z77k91a
Teoreticky je elektromobil velmi lákavý, protože klasický spalovací motor přemění jen 30 % energie na kinetickou, tj, pohyb, zbytek je teplo. Zda se toto teoretické východisko podaří technicky dovést k použitelnému produktu ukáže praxe a čas. Bez plánování nemůže fungovat žádný podnik ani stát. Ale plánování není direktivní nařizování.
A75n27t97o34n30í26n 79K53o16u77n82o87v15s26k64ý
Teoreticky.
V praxi je to předražený nesmysl, který rozhodně není vhodný jako řešení individuální dopravy pro všechny.
J95a91r75o70s53l63a25v 25L11i96m49a
To co pisete pane Jane Ferenci je popsan diktat. Kazdy diktat skoncil v minulosti utrpenim mnohych. To utrpeni prijde i s timto diktatem.
Jen mala pripominka. I kdyz vyuzijeme termonuklearni reakce k vyrobe ciste energii v lacinem vydani, minim elektrine, jiz minule vykyvy pocasi nam ukazaly jak dalece ten elekromobil bude spolehlivy v te dnesni podobe. To nepocitam tezbu surovin, zpracovani a vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje. Ukazka dnesniho pocasi v severni casti USA a pocasi v dnesni Australii, je dluzno rici, ta priroda je proti nasi vire ji pomoci. DIKTATEM. To opakuji vsem tem idiotum, kteri na tom diktatu trvaji. a ocenuji jej.
Mohu rozebrat dnesni vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje a zjistim potrebu ropy, zeleza, specialnich nerostu a dalsiho materialu, ktery je nutny mit to auto v podobe, ktera se nam libi. I ta prima vyroba potrebuje nove stroje, roboty, barvy, vsak skladacka tohoto auta potrebuje min lidskych rukou a tim ztratu moznosti vydelku mnoha obcanu. Zde je treba toho trzniho hospodarstvi bez diktatu "vrchnich", aby cena byla dostupna.
Dnes prohlasuji. Diktat na zacatek vyroby elekromobilu jako jedineho mozneho vozidla, nebude splnen. Prekonani problemu ve vyrobe neni mozno naplanovat nebo nadiktovat.

F31i77l77i26p 93V16r72a40c46o17v11s17k69ý
Víte o tom, že kapitalismus vlastně vzešel z dobrého hospodaření ? O tom, že způsob jakým jdeme přes mrtvoly směrem k elektromobilitě je sebedestrukcí nerozporuji... jenže nějaká zvládnutá cesta k zeleným zdrojům je nezbytná. Dobrý hospodář nepočítá zlatáky v klidu na gauči když mu hoří stavení....
R64o50s56t82i93s13l69a20v 66J50e66z11e24k
Jenže právě v tom kapitalismu se ta cesta zvládá díky tomu, že je lepší než ta stará. Prosadí se sama. Kapitalista se čelem ke "globální změně" přizpůsobí, nebude bojovat proti větru dešti.
Hoří opravdu to stavení? Možná ale jednak ho nesmím hasit benzínem a ve druhé řadě nemůžu bojovat s ohněm tím, že ho zakáži.
A81n41t85o27n68í93n 83K16o16u13n17o42v30s97k36ý
Faktická připomínka:
Euro 7 má platit už od léta 2025. Pak už auto, které ji neplní, nehomologujete.
Dokud lidé věřili, že dojde na zásadní zlevnění elektromobilů a že přinesou úsporu provozních nákladů, byli ochotni k obětem, které spočívají v řadě uživatelských překážek a diskomfortu.
Jenže přišlo vystřízlivění:
elektrická auta výrobci zdražují a dobíjení z veřejných stanic už vychází dráž než benzín a nafta.
A zatvrzelých fandů elektrického pohonu není tolik, aby to stanovené cíle EU dokázalo naplnit.
R38o64s36t20i25s79l98a34v 28J44e35z77e84k
O tom, že jsou ty cíle nesplnitelné ovšem ti kteří rozhodují dávno vědí. Základní cíl totiž není "elektromobilizace" vozového parku ale jeho dramatické snížení.
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Škrtněte ideologii a bude na důchody
- Filip Vracovský
Retro: : Jak se šidilo v restauracích za socialismu
- Jiří Turner
Teď už si o prachy může říct fakt úplně každý aneb Hippokrates v hrobě se otáčející
- Martin Vavruša
Kolik přesně bankrotů potřebujete?
- Jiří Turner
Škrtněte ekonomy a bude po ekonomických problémech
- Petr Fabera
StarDance XII - 8. večer
- Josef Nožička
Ministr Bek do televizní debaty o školství opět nepřišel
- Marek Trizuljak
To už snad i Antonín topič elektrárenský by se ustrnul nad nebohými distribučníky
- Zuzana Zajícová
Odešel jeden z nás...
- Zdeňka Ortová
Na ortopedii jsem si dnes připadala jako Vlasta Burian ve filmu „U pokladny stál“
- Markéta Šichtařová
Škrtněte ideologii a bude na důchody
- Jiří Turner
Teď už si o prachy může říct fakt úplně každý aneb Hippokrates v hrobě se otáčející
- Josef Nožička
Ministr Bek do televizní debaty o školství opět nepřišel
- Marek Trizuljak
To už snad i Antonín topič elektrárenský by se ustrnul nad nebohými distribučníky
- Martin Vavruša
Kolik přesně bankrotů potřebujete?
- Ladislav Pokorný
GEN (5) Miloš Vystrčil: Demokrat, Tchajwanec či Ukrajinec. Stojí tam, kde je třeba stát
- Zdeňka Ortová
Na ortopedii jsem si dnes připadala jako Vlasta Burian ve filmu „U pokladny stál“
- Jan Klar
Nesmrtelné Otázky Václava Moravce
- Jan Bartoň
Klima : Klimatologové a média útočí a ohromují
- Filip Vracovský
Retro: : Jak se šidilo v restauracích za socialismu