Parkuj v klidu
Modré zóny nyní budou sahat od dálnice D5 přes Dejvice, Bubeneč, Holešovice, Libeň a Žižkov až po Malešice, od Břevnova a Motola přes Vyšehrad, Nusle, Krč a Braník po Jižní spojku. Co to Pražanům přinese?
Nic než starosti a výdaje navíc. Za parkování platí nebo budou nově platit daň. Její výši si stanovují městské části. Z ceníku Prahy 4 například: 1 auto rezident: 1200 Kč, 2, vozidlo: 7000 Kč. Podnikatel za 1. auto 7000 Kč, za každé další 36 tis. Kč ročně. K tomu pravidelné návštěvy příslušného úřadu kvůli registraci vozidel. Podrobné informace na webu parkujvklidu.cz.
Zkušenosti uživatelů – lidí, kteří v „modrých zónách“ bydlí – jsou celkem nepřekvapivě takové, že parkovacích míst nepřibylo a oni mají stejné potíže se zaparkováním, jako vždycky. Od prvního zavádění zón došlo k inovaci: místo kartiček za oknem aut, dokládajících registraci a zaplacené parkování, radnice přešly na elektronický systém. Evidované registrační značky jsou občas přečteny projíždějícím autem (lidově bonzmobilem) a naskenované RZ jsou porovnány s registrem platičů. Vozy mimo registr (lidově ředkvičky) jsou pokutovány. Domácím to možnost zaparkování ještě zkomplikovalo. „Dříve jsem neměl kde zaparkovat, obešel jsem auta a když některé nemělo za oknem kartičku, zavolal jsem strážníky a ti ho nechali odtáhnout. Dneska ředkvičku nepoznám a nevědí to ani ti strážníci,“ popisuje inovaci jeden z rezidentů. „Opozdil jsem se při registraci na další rok o jeden den a dostal jsem pokutu 300 korun. Na místě vyhrazeném pro zásobování na 15 minut stojí auto už tři dny a nikoho to nezajímá.“
Další výhody modrých zón byly už mnohokrát popsány, tedy jen stručně. Nemůžete přijmout jinou než pěší návštěvu, nemůžete přijmout žádnou motorizovanou službu. Jako rezident Prahy X nemůžete zaparkovat v zóně Prahy Y. Tedy samé výhody a pozitiva.
Mimopražští jsou modrými zónami téměř fyzicky likvidováni. Jejich zřizování není nijak kompenzováno, například vyhrazenými stáními před správními institucemi, zdravotními zařízeními, školami, a podobně. Záchytná parkoviště rostou jako houby po dešti. Deník E15 uveřejnil zprávu z vlastního průzkumu: v listopadu nově rozšířené modré zóny zahrnují 7000 parkovacích míst. Zato do konce roku vzniknou čtyři parkoviště P+R s celkem 400 místy. Podle různých dopravních průzkumů denně do Prahy dojíždí 75 tisíc až 120 tisíc aut.
Modré zóny jako řešení dopravy v klidu byly v Praze již mnohokráte vyhodnoceny jako nefunkční. Proč se ho tedy pražské radnice tak vehementně drží a ještě ho rozšiřují, nejvíce ta nejhlavnější? Podle téže zprávy deníku E15 parkovací systém loni vynesl 478 milionů korun. Polovina z toho připadne magistrátu, polovina zúčastněným městským částem. Řešení problému tedy typicky pražské: městu peníze, občanovi ...
Zbývá tedy poslední otázka: jak dlouho si to Pražané nechají líbit, jak dlouho se ještě budou registrovat a platit, aby pak bloudili ulicemi a hledali neexistující místo k zaparkování?
Jan Ferenc
Náměstek primátora Zdeněk Hřib rozdává z cizího, hlavně sobě
Zdeněk Hřib, náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu a Pirát, přitlačil ve své kampani proti automobilismu. Přitlačil i v hlouposti svých argumentů. No, argumentů... jsou to spíše taková jen hesla.
Jan Ferenc
Den, kdy defíni začali testovat vědce
Systém generování obrázků Google Gemini, údajně s citem pro ohleduplnost a politickou korektnost, vytvořil několik obrázků černochů a jiných neárijských lidských ras v historických uniformách německých nacistů.
Jan Ferenc
Problém je, jak se s bohatstvím odebraným bohatým naloží
Téma majetkové nerovnosti se neustále vrací. I nyní, v době inflace a krizí, na nichž bohatí ještě více vydělali, než chudí zchudli. Přerozdělením bohatství se ale žádné nové bohatství nevytvoří. Ani pro ty chudé.
Jan Ferenc
ESG nebo ZNHPLSV?
Zkratku ESG mohou naši občané 50+ číst také jako Zprávu o naplňování hlavní politické linie strany a vlády (ZNHPLSV).
Jan Ferenc
Zdražování energie je běh na dlouhou trať, tak žádnou paniku!
Co nám chtěl ERÚ říci svým návrhem cenového rozhodnutí? Tak si to shrňme, jak by řekl major Kalaš. Promítl náklady na Geen Deal do faktur spotřebitelů.
Jan Ferenc
Kupujte byty, nebudou!
Ceny bytů klesají, úroky na hypotéky také. Realitní agenti, developeři a investiční poradci nabádají lid, aby kupoval byty, že levnější už nebudou. Jisté to není, ale stát se to může. Ne že by nebyly vůbec, ale nebudou jen tak.
Jan Ferenc
Green Deal, aneb regulacemi k prosperitě
Premiér Fiala si postěžoval, že Green Deal nevede k prosperitě. Ursula von der Leyenová mu poděkovala za jeho prosazení. Bude-li Zelený úděl pokračovat jako doposud, k prosperitě se neproregulujeme.
Jan Ferenc
Vláda tlačí na ceny potravin „systematicky“, ale málo
Ceny potravin jako politické téma uchopil předseda vlády Petr Fiala. Na tom samo o sobě není nic špatného. Otázka je, zda tento problém má nějaké politické řešení.
Jan Ferenc
Sedmiletku splníme, i když na to nemáme
"Nic nenaznačuje, že pro dosažení klimatických cílů pro rok 2030 je k dispozici dostatek finančních prostředků," píše Evropský účetní dvůr v auditorské zprávě. Píše také, že nemá dostatek informací o účelnosti dosavadních výdajů.
Jan Ferenc
Daň z odebrané hodnoty
Bydlet ve vlastním je hlavně jistota, míní bydlící ve vlastním i nebydlící ve vlastním, kteří by ale chtěli. Něco na tom jistě je, ale je toho čím dál méně.
Jan Ferenc
Hospody, které nekrachují
Hospod prý valem ubývá, hlavně na venkově. A bude prý ubývat ještě valeji po zvýšení daně z přidané hodnoty (DPH) na pivo. Jenže to závisí na tom, na čem závisí hospoda.
Jan Ferenc
Za ekocidu do kriminálu
Cílem aktivistů je uzákonit ekocidu jako pátý zločin uznávaný Mezinárodním trestním soudem. To aby se lidi víc báli.
Jan Ferenc
Nejvýše povolená rychlost není rychlost přiměřená
Policie České republiky minulou sobotu a neděli prodělala rozsáhlou bezpečnostní akci. Na tisíci místech po celé zemi policisté kontrolovali dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Na kontrolu rychlosti přiměřené nemají nástroje.
Jan Ferenc
Změní se čas, což znamená, že se nic nezměnilo
Tuto neděli nad ránem se opět změní čas na letní čas. Původně se tak naposledy mělo stát v roce 2019. Jenže tehdy to chtěla jen nepodstatná 84 procenta občanů EU.
Jan Ferenc
Zkrácení valorizace důchodů je nemravné, ale lze se na něm domluvit
Příští valorizace důchodů by neměla kompenzovat celých zhruba 10 % letos očekávané míry inflace, ale pouze necelá 4 procenta. Že prý stát na to nemá. Ono šetřit se musí, ale úplně fér to není.
Jan Ferenc
Ještě o tom megalomanském projektu
Vláda ukončila projekt kanálu Labe-Odra-Dunaj. Noviny rozhodnutí uvítaly zprávami a komentáři v tónině, že nesmyslný, megalomanský projekt prezidenta Miloše Zemana skončil zaplaťpánbůh v kopru. Bohužel, ten nesprávný.
Jan Ferenc
Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku
Evropská unie rozhodla, že napříště jedinou alternativou mobility bude elektromobilita. Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistického plánování. Nejen v autoprůmyslu, prolézá to celou ekonomikou.
Jan Ferenc
Rozpočtové schodky se musejí řešit snížením výdajů, hlavně těch marných
Vláda vykouzlila státní rozpočet na příští rok se schodkem téměř 300 miliard korun. Tvrdí, že je úsporný, že hledala a škrtala výdaje, kde se jen dalo. Teď hledá příjmy. Najde je u střední třídy, jako pokaždé.
Jan Ferenc
Praha jen pro pěší
Pražský magistrát chce snížit povinný počet parkovacích míst, která stavebníci musejí budovat u nových domů. Ve velké části centra města by podle návrhu bylo možné stavět bytové domy bez parkovacích míst.
Jan Ferenc
Prezident Macron promluvil jako vyděšené dítě
Když státníci vystupují před svůj národ, měli by předložit vizi a odhodlání, jak ji naplnit. Proto se takovým státníkům říkávalo elity. Jó, bejvávalo.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 147
- Celková karma 21,28
- Průměrná čtenost 765x