Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Riskantní hra Safe Dieselu

Společnost SAFE DIESEL opět po Novém roce rozšířila žalobu proti Volkswagenu, nyní o dalších 480 klientů. Žalobou se domáhá odškodnění za kauzu Dieselgate. Celkem chce vysoudit částku přesahující 1 miliardu korun.

Soudní řízení běží již téměř 3 roky a zatím bez jakéhokoli výsledku. Lidem zatím nepřineslo vůbec nic. Zato Safe Dieselu už docela dost nákladů – na právníky a PR. Z čeho však náklady platí?

Jednoduchým pohledem do účetnictví to nevypadá zrovna dvakrát na důvěryhodný a výnosný projekt. Pojďme se podívat na základní fakta:

  • Ve všech letech od vzniku skončilo hospodaření společnosti ztrátou.
  • Společnost je předlužená – má záporný vlastní kapitál.
  • Společnost vymáhá odškodnění pro více než 6000 klientů, ale nemá žádné zaměstnance.
  • Účetní závěrky byly zveřejněny opožděně.

 

Člověk nemusí být zkušeným účetním, aby se dovtípil, že zveřejněné údaje hospodaření jsou minimálně podezřelé a svědčí o vážných finančních problémech společnosti.

Pokud by společnost se svým nárokem plně uspěla, měla by podle smluv se svými klienty nárok na celkovou odměnu 350 milionů korun. Ovšem tím, že podle smluv nejsou žalobci jednotliví klienti, ale společnost Safe Diesel sama, by případnou celou vysouzenou částku obdržela na svůj účet.

Co udělá předlužená společnost s vysouzenou miliardou? Společnost, jejíž zveřejněné účetní uzávěrky jsou nepřehledné, neúplné, ale podle zjištění odborníků svědčí o špatném hospodaření a velmi rizikovém stavu? Doufejme, že její klienti neostrouhají…

 

 

 

V souladu s kodexem blogera vkládá administrace do textu reakci společnosti SAFE DIESEL: 

 

Společnost SAFE DIESEL byla založena k ochraně zájmů osob poškozených v emisní kauze Diselegate, jejichž nároky rovněž vymáhá v soudních řízeních. Za tyto služby klienti neplatí společnosti SAFE DIESEL předem žádné poplatky, na základě smlouvy se však zavazují, že v případě vymožení jakékoliv částky obdrží společnost SAFE DIESEL 25 % z této částky. Hlavní část odškodného (75 %) obdrží naši klienti. Klienti tedy za služby budou platit společnosti SAFE DIESEL odměnu až v případě, že jim SAFE DIESEL nějakou částku vymůže, což je férový a transparentní vztah.

 

Společnost SAFE DIESEL přitom hradí veškeré náklady související s probíhajícím řízením (zejména platí soudní poplatky a náklady právního zastoupení) a nese i případnou ztrátu v případě neúspěchu. Z tohoto důvodu společnost SAFE DIESEL zatím hospodaří se ztrátou, jak vyplývá z účetních závěrek. Sama společnost SAFE DIESEL má nicméně poměrně nízké náklady na provoz. Klienti tak využitím služeb společnosti SAFE DIESEL mohou pouze získat a jejich postavení nemůže být horší oproti situaci, kdy by své nároky se společností SAFE DIESEL nikdy neuplatnili.

 

Společnost SAFE DIESEL založili a vlastní kapitál do společnosti zpočátku vložili pánové Vladimír Neuman a Petr Effenberger, kteří následně na další činnost společnosti získali investice od externích investorů. Pan Neuman okolnosti založení společnosti upřesňuje například v tomto článku:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kdo-vysoudil-cechum-pulmiliardy-od-volkswagenu-byvaly-manazer-stavebnich-firem-a-kellnerovi-pravnici-74500

 

 

 

 

Autor: Jan Ferenc | středa 12.2.2020 13:01 | karma článku: 12,08 | přečteno: 604x
  • Další články autora

Jan Ferenc

Náměstek primátora Zdeněk Hřib rozdává z cizího, hlavně sobě

Zdeněk Hřib, náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu a Pirát, přitlačil ve své kampani proti automobilismu. Přitlačil i v hlouposti svých argumentů. No, argumentů... jsou to spíše taková jen hesla.

11.3.2024 v 10:49 | Karma: 16,16 | Přečteno: 308x | Diskuse

Jan Ferenc

Den, kdy defíni začali testovat vědce

Systém generování obrázků Google Gemini, údajně s citem pro ohleduplnost a politickou korektnost, vytvořil několik obrázků černochů a jiných neárijských lidských ras v historických uniformách německých nacistů.

26.2.2024 v 12:05 | Karma: 7,06 | Přečteno: 108x | Diskuse

Jan Ferenc

Problém je, jak se s bohatstvím odebraným bohatým naloží

Téma majetkové nerovnosti se neustále vrací. I nyní, v době inflace a krizí, na nichž bohatí ještě více vydělali, než chudí zchudli. Přerozdělením bohatství se ale žádné nové bohatství nevytvoří. Ani pro ty chudé.

31.1.2024 v 16:06 | Karma: 21,28 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

ESG nebo ZNHPLSV?

Zkratku ESG mohou naši občané 50+ číst také jako Zprávu o naplňování hlavní politické linie strany a vlády (ZNHPLSV).

22.12.2023 v 17:40 | Karma: 26,50 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Zdražování energie je běh na dlouhou trať, tak žádnou paniku!

Co nám chtěl ERÚ říci svým návrhem cenového rozhodnutí? Tak si to shrňme, jak by řekl major Kalaš. Promítl náklady na Geen Deal do faktur spotřebitelů.

4.11.2023 v 12:22 | Karma: 22,57 | Přečteno: 533x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Kupujte byty, nebudou!

Ceny bytů klesají, úroky na hypotéky také. Realitní agenti, developeři a investiční poradci nabádají lid, aby kupoval byty, že levnější už nebudou. Jisté to není, ale stát se to může. Ne že by nebyly vůbec, ale nebudou jen tak.

28.10.2023 v 12:26 | Karma: 12,29 | Přečteno: 515x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Green Deal, aneb regulacemi k prosperitě

Premiér Fiala si postěžoval, že Green Deal nevede k prosperitě. Ursula von der Leyenová mu poděkovala za jeho prosazení. Bude-li Zelený úděl pokračovat jako doposud, k prosperitě se neproregulujeme.

2.10.2023 v 11:23 | Karma: 26,42 | Přečteno: 587x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Vláda tlačí na ceny potravin „systematicky“, ale málo

Ceny potravin jako politické téma uchopil předseda vlády Petr Fiala. Na tom samo o sobě není nic špatného. Otázka je, zda tento problém má nějaké politické řešení.

27.8.2023 v 13:07 | Karma: 35,83 | Přečteno: 3108x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Sedmiletku splníme, i když na to nemáme

"Nic nenaznačuje, že pro dosažení klimatických cílů pro rok 2030 je k dispozici dostatek finančních prostředků," píše Evropský účetní dvůr v auditorské zprávě. Píše také, že nemá dostatek informací o účelnosti dosavadních výdajů.

29.6.2023 v 21:39 | Karma: 27,88 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Daň z odebrané hodnoty

Bydlet ve vlastním je hlavně jistota, míní bydlící ve vlastním i nebydlící ve vlastním, kteří by ale chtěli. Něco na tom jistě je, ale je toho čím dál méně.

27.5.2023 v 14:59 | Karma: 43,30 | Přečteno: 5400x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Hospody, které nekrachují

Hospod prý valem ubývá, hlavně na venkově. A bude prý ubývat ještě valeji po zvýšení daně z přidané hodnoty (DPH) na pivo. Jenže to závisí na tom, na čem závisí hospoda.

22.5.2023 v 19:36 | Karma: 22,92 | Přečteno: 993x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Za ekocidu do kriminálu

Cílem aktivistů je uzákonit ekocidu jako pátý zločin uznávaný Mezinárodním trestním soudem. To aby se lidi víc báli.

27.4.2023 v 12:39 | Karma: 25,21 | Přečteno: 585x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Nejvýše povolená rychlost není rychlost přiměřená

Policie České republiky minulou sobotu a neděli prodělala rozsáhlou bezpečnostní akci. Na tisíci místech po celé zemi policisté kontrolovali dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Na kontrolu rychlosti přiměřené nemají nástroje.

26.4.2023 v 10:34 | Karma: 23,51 | Přečteno: 692x | Diskuse| Společnost

Jan Ferenc

Změní se čas, což znamená, že se nic nezměnilo

Tuto neděli nad ránem se opět změní čas na letní čas. Původně se tak naposledy mělo stát v roce 2019. Jenže tehdy to chtěla jen nepodstatná 84 procenta občanů EU.

24.3.2023 v 17:04 | Karma: 23,07 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Jan Ferenc

Zkrácení valorizace důchodů je nemravné, ale lze se na něm domluvit

Příští valorizace důchodů by neměla kompenzovat celých zhruba 10 % letos očekávané míry inflace, ale pouze necelá 4 procenta. Že prý stát na to nemá. Ono šetřit se musí, ale úplně fér to není.

27.2.2023 v 17:02 | Karma: 31,02 | Přečteno: 3140x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Ještě o tom megalomanském projektu

Vláda ukončila projekt kanálu Labe-Odra-Dunaj. Noviny rozhodnutí uvítaly zprávami a komentáři v tónině, že nesmyslný, megalomanský projekt prezidenta Miloše Zemana skončil zaplaťpánbůh v kopru. Bohužel, ten nesprávný.

16.2.2023 v 22:27 | Karma: 28,55 | Přečteno: 868x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Evropská unie rozhodla, že napříště jedinou alternativou mobility bude elektromobilita. Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistického plánování. Nejen v autoprůmyslu, prolézá to celou ekonomikou.

26.12.2022 v 8:44 | Karma: 39,22 | Přečteno: 1843x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Rozpočtové schodky se musejí řešit snížením výdajů, hlavně těch marných

Vláda vykouzlila státní rozpočet na příští rok se schodkem téměř 300 miliard korun. Tvrdí, že je úsporný, že hledala a škrtala výdaje, kde se jen dalo. Teď hledá příjmy. Najde je u střední třídy, jako pokaždé.

10.11.2022 v 15:36 | Karma: 29,97 | Přečteno: 841x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Praha jen pro pěší

Pražský magistrát chce snížit povinný počet parkovacích míst, která stavebníci musejí budovat u nových domů. Ve velké části centra města by podle návrhu bylo možné stavět bytové domy bez parkovacích míst.

22.10.2022 v 11:59 | Karma: 34,87 | Přečteno: 3609x | Diskuse| Ekonomika

Jan Ferenc

Prezident Macron promluvil jako vyděšené dítě

Když státníci vystupují před svůj národ, měli by předložit vizi a odhodlání, jak ji naplnit. Proto se takovým státníkům říkávalo elity. Jó, bejvávalo.

28.8.2022 v 12:49 | Karma: 29,56 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 147
  • Celková karma 21,28
  • Průměrná čtenost 765x
Vzděláním ekonom, praxí novinář, nyní šéfredaktor deníku svethospodarstvi.cz, dědeček, stále (bohužel) kuřák, no a tak... 

Seznam rubrik