Riskantní hra Safe Dieselu
Soudní řízení běží již téměř 3 roky a zatím bez jakéhokoli výsledku. Lidem zatím nepřineslo vůbec nic. Zato Safe Dieselu už docela dost nákladů – na právníky a PR. Z čeho však náklady platí?
Jednoduchým pohledem do účetnictví to nevypadá zrovna dvakrát na důvěryhodný a výnosný projekt. Pojďme se podívat na základní fakta:
- Ve všech letech od vzniku skončilo hospodaření společnosti ztrátou.
- Společnost je předlužená – má záporný vlastní kapitál.
- Společnost vymáhá odškodnění pro více než 6000 klientů, ale nemá žádné zaměstnance.
- Účetní závěrky byly zveřejněny opožděně.
Člověk nemusí být zkušeným účetním, aby se dovtípil, že zveřejněné údaje hospodaření jsou minimálně podezřelé a svědčí o vážných finančních problémech společnosti.
Pokud by společnost se svým nárokem plně uspěla, měla by podle smluv se svými klienty nárok na celkovou odměnu 350 milionů korun. Ovšem tím, že podle smluv nejsou žalobci jednotliví klienti, ale společnost Safe Diesel sama, by případnou celou vysouzenou částku obdržela na svůj účet.
Co udělá předlužená společnost s vysouzenou miliardou? Společnost, jejíž zveřejněné účetní uzávěrky jsou nepřehledné, neúplné, ale podle zjištění odborníků svědčí o špatném hospodaření a velmi rizikovém stavu? Doufejme, že její klienti neostrouhají…
V souladu s kodexem blogera vkládá administrace do textu reakci společnosti SAFE DIESEL:
Společnost SAFE DIESEL byla založena k ochraně zájmů osob poškozených v emisní kauze Diselegate, jejichž nároky rovněž vymáhá v soudních řízeních. Za tyto služby klienti neplatí společnosti SAFE DIESEL předem žádné poplatky, na základě smlouvy se však zavazují, že v případě vymožení jakékoliv částky obdrží společnost SAFE DIESEL 25 % z této částky. Hlavní část odškodného (75 %) obdrží naši klienti. Klienti tedy za služby budou platit společnosti SAFE DIESEL odměnu až v případě, že jim SAFE DIESEL nějakou částku vymůže, což je férový a transparentní vztah.
Společnost SAFE DIESEL přitom hradí veškeré náklady související s probíhajícím řízením (zejména platí soudní poplatky a náklady právního zastoupení) a nese i případnou ztrátu v případě neúspěchu. Z tohoto důvodu společnost SAFE DIESEL zatím hospodaří se ztrátou, jak vyplývá z účetních závěrek. Sama společnost SAFE DIESEL má nicméně poměrně nízké náklady na provoz. Klienti tak využitím služeb společnosti SAFE DIESEL mohou pouze získat a jejich postavení nemůže být horší oproti situaci, kdy by své nároky se společností SAFE DIESEL nikdy neuplatnili.
Společnost SAFE DIESEL založili a vlastní kapitál do společnosti zpočátku vložili pánové Vladimír Neuman a Petr Effenberger, kteří následně na další činnost společnosti získali investice od externích investorů. Pan Neuman okolnosti založení společnosti upřesňuje například v tomto článku:
Jan Ferenc
Náměstek primátora Zdeněk Hřib rozdává z cizího, hlavně sobě
Zdeněk Hřib, náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu a Pirát, přitlačil ve své kampani proti automobilismu. Přitlačil i v hlouposti svých argumentů. No, argumentů... jsou to spíše taková jen hesla.
Jan Ferenc
Den, kdy defíni začali testovat vědce
Systém generování obrázků Google Gemini, údajně s citem pro ohleduplnost a politickou korektnost, vytvořil několik obrázků černochů a jiných neárijských lidských ras v historických uniformách německých nacistů.
Jan Ferenc
Problém je, jak se s bohatstvím odebraným bohatým naloží
Téma majetkové nerovnosti se neustále vrací. I nyní, v době inflace a krizí, na nichž bohatí ještě více vydělali, než chudí zchudli. Přerozdělením bohatství se ale žádné nové bohatství nevytvoří. Ani pro ty chudé.
Jan Ferenc
ESG nebo ZNHPLSV?
Zkratku ESG mohou naši občané 50+ číst také jako Zprávu o naplňování hlavní politické linie strany a vlády (ZNHPLSV).
Jan Ferenc
Zdražování energie je běh na dlouhou trať, tak žádnou paniku!
Co nám chtěl ERÚ říci svým návrhem cenového rozhodnutí? Tak si to shrňme, jak by řekl major Kalaš. Promítl náklady na Geen Deal do faktur spotřebitelů.
Jan Ferenc
Kupujte byty, nebudou!
Ceny bytů klesají, úroky na hypotéky také. Realitní agenti, developeři a investiční poradci nabádají lid, aby kupoval byty, že levnější už nebudou. Jisté to není, ale stát se to může. Ne že by nebyly vůbec, ale nebudou jen tak.
Jan Ferenc
Green Deal, aneb regulacemi k prosperitě
Premiér Fiala si postěžoval, že Green Deal nevede k prosperitě. Ursula von der Leyenová mu poděkovala za jeho prosazení. Bude-li Zelený úděl pokračovat jako doposud, k prosperitě se neproregulujeme.
Jan Ferenc
Vláda tlačí na ceny potravin „systematicky“, ale málo
Ceny potravin jako politické téma uchopil předseda vlády Petr Fiala. Na tom samo o sobě není nic špatného. Otázka je, zda tento problém má nějaké politické řešení.
Jan Ferenc
Sedmiletku splníme, i když na to nemáme
"Nic nenaznačuje, že pro dosažení klimatických cílů pro rok 2030 je k dispozici dostatek finančních prostředků," píše Evropský účetní dvůr v auditorské zprávě. Píše také, že nemá dostatek informací o účelnosti dosavadních výdajů.
Jan Ferenc
Daň z odebrané hodnoty
Bydlet ve vlastním je hlavně jistota, míní bydlící ve vlastním i nebydlící ve vlastním, kteří by ale chtěli. Něco na tom jistě je, ale je toho čím dál méně.
Jan Ferenc
Hospody, které nekrachují
Hospod prý valem ubývá, hlavně na venkově. A bude prý ubývat ještě valeji po zvýšení daně z přidané hodnoty (DPH) na pivo. Jenže to závisí na tom, na čem závisí hospoda.
Jan Ferenc
Za ekocidu do kriminálu
Cílem aktivistů je uzákonit ekocidu jako pátý zločin uznávaný Mezinárodním trestním soudem. To aby se lidi víc báli.
Jan Ferenc
Nejvýše povolená rychlost není rychlost přiměřená
Policie České republiky minulou sobotu a neděli prodělala rozsáhlou bezpečnostní akci. Na tisíci místech po celé zemi policisté kontrolovali dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Na kontrolu rychlosti přiměřené nemají nástroje.
Jan Ferenc
Změní se čas, což znamená, že se nic nezměnilo
Tuto neděli nad ránem se opět změní čas na letní čas. Původně se tak naposledy mělo stát v roce 2019. Jenže tehdy to chtěla jen nepodstatná 84 procenta občanů EU.
Jan Ferenc
Zkrácení valorizace důchodů je nemravné, ale lze se na něm domluvit
Příští valorizace důchodů by neměla kompenzovat celých zhruba 10 % letos očekávané míry inflace, ale pouze necelá 4 procenta. Že prý stát na to nemá. Ono šetřit se musí, ale úplně fér to není.
Jan Ferenc
Ještě o tom megalomanském projektu
Vláda ukončila projekt kanálu Labe-Odra-Dunaj. Noviny rozhodnutí uvítaly zprávami a komentáři v tónině, že nesmyslný, megalomanský projekt prezidenta Miloše Zemana skončil zaplaťpánbůh v kopru. Bohužel, ten nesprávný.
Jan Ferenc
Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku
Evropská unie rozhodla, že napříště jedinou alternativou mobility bude elektromobilita. Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistického plánování. Nejen v autoprůmyslu, prolézá to celou ekonomikou.
Jan Ferenc
Rozpočtové schodky se musejí řešit snížením výdajů, hlavně těch marných
Vláda vykouzlila státní rozpočet na příští rok se schodkem téměř 300 miliard korun. Tvrdí, že je úsporný, že hledala a škrtala výdaje, kde se jen dalo. Teď hledá příjmy. Najde je u střední třídy, jako pokaždé.
Jan Ferenc
Praha jen pro pěší
Pražský magistrát chce snížit povinný počet parkovacích míst, která stavebníci musejí budovat u nových domů. Ve velké části centra města by podle návrhu bylo možné stavět bytové domy bez parkovacích míst.
Jan Ferenc
Prezident Macron promluvil jako vyděšené dítě
Když státníci vystupují před svůj národ, měli by předložit vizi a odhodlání, jak ji naplnit. Proto se takovým státníkům říkávalo elity. Jó, bejvávalo.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 147
- Celková karma 21,28
- Průměrná čtenost 765x