Děkujeme za pochopení.
P63a32v71e68l 62D34v86o64ř97á59k
Opět klasický omyl. Jako elektromobil lze označit vše, co má jako zdroj síly elektromotor. A ten je stále nejméně ztrátovým převodníkem z elektrické energie na mechanickou. Ovšem naše technikou nedotčené publikum stále vidí jako zdroj elektřiny akumulátor.
U lokomotiv, tramvají a trolejbusů to vyřešili drátem. Protože jízdní vlastnosti elektromotoru jen tak něco nepřekoná. A když drát není? Elektřinu lze získávat i pomocí palivového článku, do kterého vpouštíme vodík. Naše netechnická veřejnost má ovšem z vodíku hrůzu. Protože on z nádrže uniká! A přesto se i u nás dá zakoupit vodíkový auťák Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Má to háček, zatím není moc míst, kde natankovat. Ale to v r. 1925 bylo stejné i s benzínem.
J44a26r38o18m31í65r 31K61r63á66l
Jojo, na dojíždění do práce si pořídím tramvaj !
J48o31s37e83f 18P96r80o66c64h40á12z92k15a
Teoreticky je elektromobil velmi lákavý, protože klasický spalovací motor přemění jen 30 % energie na kinetickou, tj, pohyb, zbytek je teplo. Zda se toto teoretické východisko podaří technicky dovést k použitelnému produktu ukáže praxe a čas. Bez plánování nemůže fungovat žádný podnik ani stát. Ale plánování není direktivní nařizování.
A26n42t90o61n21í68n 60K52o87u57n29o83v42s50k10ý
Teoreticky.
V praxi je to předražený nesmysl, který rozhodně není vhodný jako řešení individuální dopravy pro všechny.
J27a48r59o38s18l42a93v 87L59i65m53a
To co pisete pane Jane Ferenci je popsan diktat. Kazdy diktat skoncil v minulosti utrpenim mnohych. To utrpeni prijde i s timto diktatem.
Jen mala pripominka. I kdyz vyuzijeme termonuklearni reakce k vyrobe ciste energii v lacinem vydani, minim elektrine, jiz minule vykyvy pocasi nam ukazaly jak dalece ten elekromobil bude spolehlivy v te dnesni podobe. To nepocitam tezbu surovin, zpracovani a vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje. Ukazka dnesniho pocasi v severni casti USA a pocasi v dnesni Australii, je dluzno rici, ta priroda je proti nasi vire ji pomoci. DIKTATEM. To opakuji vsem tem idiotum, kteri na tom diktatu trvaji. a ocenuji jej.
Mohu rozebrat dnesni vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje a zjistim potrebu ropy, zeleza, specialnich nerostu a dalsiho materialu, ktery je nutny mit to auto v podobe, ktera se nam libi. I ta prima vyroba potrebuje nove stroje, roboty, barvy, vsak skladacka tohoto auta potrebuje min lidskych rukou a tim ztratu moznosti vydelku mnoha obcanu. Zde je treba toho trzniho hospodarstvi bez diktatu "vrchnich", aby cena byla dostupna.
Dnes prohlasuji. Diktat na zacatek vyroby elekromobilu jako jedineho mozneho vozidla, nebude splnen. Prekonani problemu ve vyrobe neni mozno naplanovat nebo nadiktovat.
F29i10l67i56p 51V20r63a91c87o74v68s49k94ý
Víte o tom, že kapitalismus vlastně vzešel z dobrého hospodaření ? O tom, že způsob jakým jdeme přes mrtvoly směrem k elektromobilitě je sebedestrukcí nerozporuji... jenže nějaká zvládnutá cesta k zeleným zdrojům je nezbytná. Dobrý hospodář nepočítá zlatáky v klidu na gauči když mu hoří stavení....
R42o78s63t33i63s39l65a28v 23J62e43z76e64k
Jenže právě v tom kapitalismu se ta cesta zvládá díky tomu, že je lepší než ta stará. Prosadí se sama. Kapitalista se čelem ke "globální změně" přizpůsobí, nebude bojovat proti větru dešti.
Hoří opravdu to stavení? Možná ale jednak ho nesmím hasit benzínem a ve druhé řadě nemůžu bojovat s ohněm tím, že ho zakáži.
A58n21t70o57n97í63n 32K22o98u25n33o36v11s23k63ý
Faktická připomínka:
Euro 7 má platit už od léta 2025. Pak už auto, které ji neplní, nehomologujete.
Dokud lidé věřili, že dojde na zásadní zlevnění elektromobilů a že přinesou úsporu provozních nákladů, byli ochotni k obětem, které spočívají v řadě uživatelských překážek a diskomfortu.
Jenže přišlo vystřízlivění:
elektrická auta výrobci zdražují a dobíjení z veřejných stanic už vychází dráž než benzín a nafta.
A zatvrzelých fandů elektrického pohonu není tolik, aby to stanovené cíle EU dokázalo naplnit.
R42o97s18t50i70s66l93a79v 74J52e23z78e84k
O tom, že jsou ty cíle nesplnitelné ovšem ti kteří rozhodují dávno vědí. Základní cíl totiž není "elektromobilizace" vozového parku ale jeho dramatické snížení.
- Počet článků 147
- Celková karma 21,28
- Průměrná čtenost 765x