Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Opět klasický omyl. Jako elektromobil lze označit vše, co má jako zdroj síly elektromotor. A ten je stále nejméně ztrátovým převodníkem z elektrické energie na mechanickou. Ovšem naše technikou nedotčené publikum stále vidí jako zdroj elektřiny akumulátor.

U lokomotiv, tramvají a trolejbusů to vyřešili drátem. Protože jízdní vlastnosti elektromotoru jen tak něco nepřekoná. A když drát není? Elektřinu lze získávat i pomocí palivového článku, do kterého vpouštíme vodík. Naše netechnická veřejnost má ovšem z vodíku hrůzu. Protože on z nádrže uniká! A přesto se i u nás dá zakoupit vodíkový auťák Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Má to háček, zatím není moc míst, kde natankovat. Ale to v r. 1925 bylo stejné i s benzínem.

0 1
možnosti
JK

Jojo, na dojíždění do práce si pořídím tramvaj ! ;-D

0 0
možnosti
JP

Teoreticky je elektromobil velmi lákavý, protože klasický spalovací motor přemění jen 30 % energie na kinetickou, tj, pohyb, zbytek je teplo. Zda se toto teoretické východisko podaří technicky dovést k použitelnému produktu ukáže praxe a čas. Bez plánování nemůže fungovat žádný podnik ani stát. Ale plánování není direktivní nařizování.

1 0
možnosti
AK

Teoreticky.

V praxi je to předražený nesmysl, který rozhodně není vhodný jako řešení individuální dopravy pro všechny.

0 0
možnosti
JL

To co pisete pane Jane Ferenci je popsan diktat. Kazdy diktat skoncil v minulosti utrpenim mnohych. To utrpeni prijde i s timto diktatem.

Jen mala pripominka. I kdyz vyuzijeme termonuklearni reakce k vyrobe ciste energii v lacinem vydani, minim elektrine, jiz minule vykyvy pocasi nam ukazaly jak dalece ten elekromobil bude spolehlivy v te dnesni podobe. To nepocitam tezbu surovin, zpracovani a vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje. Ukazka dnesniho pocasi v severni casti USA a pocasi v dnesni Australii, je dluzno rici, ta priroda je proti nasi vire ji pomoci. DIKTATEM. To opakuji vsem tem idiotum, kteri na tom diktatu trvaji. a ocenuji jej.

Mohu rozebrat dnesni vyrobu vseho, co ten automobil potrebuje a zjistim potrebu ropy, zeleza, specialnich nerostu a dalsiho materialu, ktery je nutny mit to auto v podobe, ktera se nam libi. I ta prima vyroba potrebuje nove stroje, roboty, barvy, vsak skladacka tohoto auta potrebuje min lidskych rukou a tim ztratu moznosti vydelku mnoha obcanu. Zde je treba toho trzniho hospodarstvi bez diktatu "vrchnich", aby cena byla dostupna.

Dnes prohlasuji. Diktat na zacatek vyroby elekromobilu jako jedineho mozneho vozidla, nebude splnen. Prekonani problemu ve vyrobe neni mozno naplanovat nebo nadiktovat.

4 0
možnosti
Foto

Víte o tom, že kapitalismus vlastně vzešel z dobrého hospodaření ? O tom, že způsob jakým jdeme přes mrtvoly směrem k elektromobilitě je sebedestrukcí nerozporuji... jenže nějaká zvládnutá cesta k zeleným zdrojům je nezbytná. Dobrý hospodář nepočítá zlatáky v klidu na gauči když mu hoří stavení....

1 0
možnosti
RJ

Jenže právě v tom kapitalismu se ta cesta zvládá díky tomu, že je lepší než ta stará. Prosadí se sama. Kapitalista se čelem ke "globální změně" přizpůsobí, nebude bojovat proti větru dešti.

Hoří opravdu to stavení? Možná ale jednak ho nesmím hasit benzínem a ve druhé řadě nemůžu bojovat s ohněm tím, že ho zakáži.

3 0
možnosti
AK

Faktická připomínka:

Euro 7 má platit už od léta 2025. Pak už auto, které ji neplní, nehomologujete.

Dokud lidé věřili, že dojde na zásadní zlevnění elektromobilů a že přinesou úsporu provozních nákladů, byli ochotni k obětem, které spočívají v řadě uživatelských překážek a diskomfortu.

Jenže přišlo vystřízlivění:

elektrická auta výrobci zdražují a dobíjení z veřejných stanic už vychází dráž než benzín a nafta.

A zatvrzelých fandů elektrického pohonu není tolik, aby to stanovené cíle EU dokázalo naplnit.

9 0
možnosti
RJ

O tom, že jsou ty cíle nesplnitelné ovšem ti kteří rozhodují dávno vědí. Základní cíl totiž není "elektromobilizace" vozového parku ale jeho dramatické snížení.

6 0
možnosti
  • Počet článků 147
  • Celková karma 21,28
  • Průměrná čtenost 765x
Vzděláním ekonom, praxí novinář, nyní šéfredaktor deníku svethospodarstvi.cz, dědeček, stále (bohužel) kuřák, no a tak... 

Seznam rubrik