Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak hlavně že máme rozsáhlou železniční síť, abychom náklad mohli převážet v kamionech, které ani nejezdí po dálnici, ale vyhýbají se jí po okreskách, které pak jsou děravé a rozježděné, protože charakterem a rozměry tyhle silnice nejsou konstruované na 7.5 tuny.

0 0
možnosti

J28a23n 69R20á13ž

23. 9. 2017 14:20

Najít dobrého řidiče dálkové kamionové dopravy, tedy jezdícího podle předpisů, úsporně a jazykově vybaveného je jako hledat valoun zlata v Otavě. A při tom i takovému jsou schopni dopravci nabídnout jen 22-28 tis. hrubého plus nějaké diety a občas nezdaněné všimné za přesčasy.

Otázkou tedy je, proč to řidiči, dělají?

K tomu příběh ze života: Syn jednoho známého před osmi lety začal jezdit s long kamionem za mzdu pohybující se v rozmezí 32-38 tis. brutto + diety. Pak se vyměnil management a řidiči dostali nové pracovní smlouvy kde se mzdy snížily na 26 tis brutto, ořezávali se diety, když bylo přesčasů moc, tak řidič místo příplatku dostal nějaké nezdaněné všimné. Ten známý dělal na TIR dlouho a tak se uměl dohovořit německy, francouzsky a anglicky. Znal dopravní předpisy různých evropských zemí a neměl žádnou nehodu. Přesto mu odmítl zaměstnavatel vyplácet mzdu v dřívějších parametrech a nechal ho odejít. Na jeho místo přijali mladého kluka s dvouletou praxí na dodávce, bez znalostí jazyků, ale který za 22 tis. brtto byl ochotný jezdit pořád, jen kvůli dietám. Ten známý teď pracuje u německého dopravce za zcela jiných pracovních i mzdových podmínek.

PS. Když jsem viděl na výplatní "pásce" řidičky brněnské tramvaje 19 tis. čistého za 200 hodin práce i ve svátcích, sobotách, nedělích a často v trhaných směnách, vůbec se nedivím, že chtějí stávkovat.

1 0
možnosti

Hmmm. On tedy neexistuje Inspektorát práce (SÚIP), resp. vůbec nefunguje. Takže nezjistí vady v pracovní smlouvě (uváděna mzda čistá). Jakpak se to provádí, přibude-li dítě? A tachografy nikdy nikdo nekontroluje, že?

0 0
možnosti

Zásadní problém je v nepochopení vztahu výše mzdy, kontrola pracovních podmínek řidičů a bezpečnosti provozu. Znám bezmála padesátiletého řidiče, který šel pracovat na pozici řidiče v mezinárodní nákladní přepravě proto, že měl dluhy a novorozeně a potřeboval si "rychle" vydělat. Jeho kariera nejspíše skončila tím, že v červenci rozsypal na D1 celý náklad auta i návěsu. Na třiceti kilometrech trousil víno i palety. Vyjel před půlnocí snad z Maďarska, nejspíše měl nad ránem mikrospánek a roztrhl bok o značku poté, co se snažil vyrovnat to, že sjel za krajnici. Nicméně celých třicet kilometrů si nevšiml, že má roztržený bok a sype náklad, což prý bylo jasně patrné ve zpětném zrcátku. IMHO kdyby se nepřepínal (kvůli dluhům) a normálně odpočíval, docela určitě by se to nestalo. A to je důvod, proč jsou kontroly zaměřené především na dodržování pracovních podmínek řidičů. Mnoho takových nehod se nemusí stát. Jinak je to super článek. Díky.

0 0
možnosti

P14e67t71r 11S73k80á73c89e55l

23. 9. 2017 21:09

Pracovní podmínky řidičů - v "moderní" době by neměl být problém, že neodpočatý řidič nebude moci vozidlo ani nastartovat. Takže na co tolik předpisů, vlastně mají pozitivní význam. Pro pracovníky v Bruselu jen a jejich příbuzné, kteří hledají práci. Vytvoří se kontrolní orgány, další komise, atd. Jak z tohoto bludného kruhu ven? Prostě ven z EU, byli jsme před EU, budeme i po ní!R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 147
  • Celková karma 21,28
  • Průměrná čtenost 765x
Vzděláním ekonom, praxí novinář, nyní šéfredaktor deníku svethospodarstvi.cz, dědeček, stále (bohužel) kuřák, no a tak... 

Seznam rubrik